Vray ile hızlı render alma yolları…

Bir çok yerde “Vray ile hızlı render alma” konusunda sorulara rastlayıp duruyorum. Baştan belirteyim, bir parmak şıklatmayla 3 saatlik render süresini 10 dakikaya indiren bir mucize yok. Ayrıca burada verilen yolların bir çoğu da belirli bir kullanım seviyesinin üstünde bilgi gerektirir. Eğer hala kopya Vray için crack arıyorsanız, biraz daha düşünün derim. Bu arada çevrede sık sık karşılaştığımda hazır Vray ayarları isteyenler, Vray için eklenti arayanlar bir yana, Vray render süresini ekstra eklenti vs kullanmadan kısaltabileceğiniz bazı yolları sizlerle paylaşayım.

  1. vray-render-suresiPoligon sayınızı mümkün olduğu kadar düşük tutun. Fazla poligon, uzun render demektir. Hazır modellere çok bağımlı kalıyorsanız (ki yeterli olmadığınızı gösterir) düşük poligonla modelleme teknikleri üstüne kendinizi geliştirmeye bakın.
  2. Yüksek poligon sayısına sahip modellerinizi mutlaka proxy kullanarak sahnenizde barındırın. Proxy nedir diye soruyorsanız zaten işiniz zor. Öğrenene kadar da isminizin yanına koyduğunuz 3D Tasarımcı ibaresini kaldırın, ayıp etmeyin.
  3. Gölgelendirmeler konusunda “subdivision” sayısını mümkün olan en az limitte tutmaya özen gösterin. Gölge kalitesini elde ederken alacağınız render ortamına göre daha düşük ayarlarla aynı etkiyi yakalayabileceğinizi zamanla göreceksiniz.
  4. Projenizde yer alan gereksiz ne kadar obje varsa silin. Kamerada veya render sonucunda görünmese bile işinizi uzatırlar.
  5. Kullanacağınız texture kaplamaların boyutlarını optimal derecede düşük tutun. 7000×8000 piksellik bir mermer kaplaması daha güzel sonuç verir de, UltraHD animasyon yaptığınızda ancak etkisini görürsünüz. 3000 piksellik görselde 300 piksel yer tutacak tezgahın kaplaması için kullanmanız biraz anlamsız olur.
  6. Materyal kullanırken Reflection Glossiness/Highlights değerlerine dikkat edin. Basit bir diffusion, bump ve reflection ile aynı etkiyi elde etmeniz mümkündür. Tabii kendi materyallerinizi oluşturmanızda da fayda var. Bu sayede kullandığınız materyallerin ayarlarına daha hakim olursunuz.
  7. Yüksek poligonlu objeleri sadece kameraya yakın yerlerde kullanın. Bu sayede detay gösterme işini kameraya yakın alanlarda yaparken, arka planda kalan objelerin daha az detaylı olmaları göze batmayacaktır.
  8. Copy ve instance arasındaki farkı öğrenin. Bunu demiş olmam bile yeterli aslında.
  9. Undo geçmişinden kurtulun, kullanılmayan nodelardan da kurtulmuş olursunuz. İpucu vereyim; “clearUndoBuffer() “
  10. Bilgisayarınızda arka planda çalışan “optimizer” saçmalıklarını kapatın. Hatta antivirüs yazılımınızı da kapatılacaklar listesine ekleyin.
  11. Mesh smoothing ve oval alanlar oluştururken detaylandırma ölçüsünü kaçırmamaya gayret edin.
  12. Caustics alanından uzak durmaya çalışın. İnanmayanlar deneyebilir tabii ki, anlamaları saatler sürecektir.
  13. Yansımalar ve donuk sayfamlıktaki objeler render süresini uzatırlar. Dikkatli kullanmanızda fayda var.
  14. Depth of Field özelliği render süresini çok uzatır, bu etkiyi elde etmek zbuffer channel kolaylığını kullanabilirsiniz, hatta DoF etkisi için Photoshop eklentileri olduğunu hatırlatayım.
  15. Post production işlemleri ile render süresini uzatacak bir çok görsel detayı başka yazılımlarda yapabilmeniz mümkün. Tabii bu da biraz sizin elinizin yatkınlığına bağlı.
  16. Irradiance ve Light Cache kullanırken Save To File seçeneği size sürekli hesaplama yapmadan render alma seçeneğini sunacaktır.
  17. Override Material kullanarak render öncesinde çalışmanızda yer alacak sıkıntılı materyalleri kontrol altına alabilirsiniz.
  18. Çok fazla ışık kullandığınızda render süresinin uzayacağını unutmayın.
  19. Tartışmaya açıktır, ancak bazı durumlarda Adaptive DMC, Adaptive Subdivision seçeneğinden daha hızlıdır.
  20. Raycast parametrelerine dikkat etmekte fayda vardır. Konuyla ilgili internette çeşitli dökümanlar bulunmakta, bu nedenle fazla detaylandırmayacağım.
  21. Vray Displacement Mode kullanırken 2D mapping ve ayarlarına dikkat edin. Çünkü bu özellik tam bir RAM düşmanıdır.
  22. 64bit Max her zaman 32bit Maxe göre hızlıdır.
  23. Objeleri attach etmeyi unutmayın. Poligon sayınızı azaltmak için kullanacağınız tekniklerin başında gelir.
  24. Geometry Proxy ve Bitmap Proxy kelimelerini bir araştırın. Pişman olmazsınız.
  25. Çok obje olan sahnelerde raycaster ayarlarında “max levels” azaltarak, “min leaf” ayarını arttırarak “face/level coefficient” ayarını arttırarak ve Static Geometry yerine Dynamic Default Geometry kullanarak avantaj sağlamanız mümkündür.
  26. Shadow Maps özelliğine dikkat edin. Bu tamamen 3D Studio Max kontrolündedir ve Vray bu özelliği kontrol etmez. Bu sebeple Raytraced Vray Shadows kullanmanız render sürenizi azaltabilir.
  • murat

    Çok faydalı bilgiler. Paylaştığınız için teşekkür ederim…

  • Abdulaziz

    Özerdem bey, dispersiyon özelliği render süresini uzatır mı? Bir lamba tasarladım ve lamba camının materyal özelliklerinden de dispersiyon özelliğini aktif ettim. Render aldığımda zaten bucketler hep lamba camının orada saatlerce kalıyor. Her prepasste orayı uzunca bir süre bekliyorum…

    • hakanozerdem

      Evet. Dispersion effect render süresini oldukça uzatabilir.
      Konuyla ilgili Autodesk eğitim videosu var. Buradan bir kontrol edin bakalım, belki işinize yarayacak bir detayla karşılaşırsınız.
      https://youtu.be/tI36u9TKKxQ

  • ukalasavar

    tebrik ediyorum. ayrıca çok aydınlatıcı bir yazı onu da belirmeliyim.

  • Harun

    Subdivision ve mesh smooting i bilmeyenler de kaldırsın mı 3d tasarımcı etiketini? Bu benim için çok önemli! Lütfen bir sonraki konuda kimlerin 3d tasarımcı olmayı hak ettiğini daha detaylı anlatın! Kimin yeterli olup olmadığı konusunda da sizden ayrıca tavsiyeler bekliyoruz. Çok aydınlatıcı oluyorsunuz! Son olarak verdiğin bilgiler için sana şükrediyorum!

    • hakanozerdem

      Sen ve şahsın nezdinde cevap vereyim. Bu alıngan, atarlı giderli tavırları yapan arkadaşlar hiç kusura bakmayın. Cidden “proxy” gibi temel bir kavramı, bir çok programda sağ tuş tıkladığınızda karşınıza çıkacak kadar yaygın bir kavramı bilmeden tasarımcı ibaresini kendinize yakıştırıyorsanız kendinize 3D tasarımcı, artist filan demeyin, cidden ayıp oluyor.
      Bundan böyle biraz daha kullandığınız yazılımlar hakkında bilgi sahibi olmaya özen gösterirsiniz umarım.
      Sevgiler, saygılar.

ukalasavar için bir cevap yazın Cevabı iptal et

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.