3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucu

24 Aralık 2014
1909 Views

3dmax-ipuclari 3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucuHepimiz “Arkadaşlar, 3D Studio Max programına yeni başladım ama bir türlü düzgün render alamıyorum.” şeklinde başlıklarla karşılaşıyoruz. Bunlara teker teker cevap vermek tabii ki mümkün değil, ancak ideal render için bazı ipuçlarını bir arada sunmak mümkün. Zira, genellikle bu soruların çözümleri genel uygulamalardaki bazı hatalı kullanımlardan ortaya çıkıyor. Şimdi gelelim 3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucuna…

  1. Mental Ray için “architectural materials”, Vray için ise “self illuminated” materyaller ışık yayma özelliğine sahiptir. Bu materyalleri bir objeye uyguladığınızda “Photometric Area Light” veya “Vray Light” etkisi oluştururlar.
  2. Render ayarlarınızda daima “soft shadow” (yumuşak hatlı gölgelendirme) özelliğini seçin. Keskin hatlara sahip gölgeler çalışmalarınızı gerçeklikten uzaklaştıracaktır. “MR Omni Spot” kullanıyorsanız, ışığın boyutunu “area light” parametrelerinden düzenlemenizde fayda vardır. Render için Mental Rayde, “raytraced shadows” kullanın. Vray içinse Omni/Spot seçeneğinde “area shadow” seçeneğini kullanın. Tabii yumuşak hatlı gölgelerin render sürenizi uzatacağınız da unutmayın.
  3. İdeal render alamamaktaki temel sorunlardan en belirgini objelerin gerçek boyutları ile kullanılmamasıdır. Normal hayatta kullanamayacağınız yükseklikte pencereler, restoran masalarının arasından kimsenin geçemeyeceği aralıklar gibi detaylar en iyi render çalışmasını bile berbat edebilir.
  4. Test renderları için süre kısaltmak için ilk temel yol render boyutunu küçültmektir. Sadece ışık ayarlarını görmeniz için 150 piksellik bir genişlik bile yeterlidir. Gölge kalitesini düşürmeniz de hatırı sayılır bir hızlanmaya neden olacaktır. Objelerdeki poligon sayısını da düşürmenizde fayda var. Modifier komutları da bu iş için var tabii ki. Son olarak da “Photon Number” veya “Sample Settings” ayarlarını biraz düşürmeniz etkili olacaktır.
  5. Editable Mesh yerine Editable Poly kullanmayı tercih edin. “Convert to Editable Poly” demem yeterli olur sanırım.
  6. Bir box üstüne “Mesh Smooth” kullanmak yerine, Chamfer Box kullanmayı tercih edin. Aynı işi daha az poligonla yapmış olursunuz. Buna benzer bir çok poligon sayısını düşürme yöntemi vardır. Onları da biraz araştırmanızda fayda var.
  7. Bazen obje modellerken tüm vertexleriniz kaybolabilir. Bu durumda yapmanız gerekenler şunlardır.
    • Objeyi tekrar Editable Poly olarak değiştirin.
    • Olmazsa, objeyi önce Editable Mesh olarak değiştirip, sonra tekrar Editable Poly haline getirin.
    • Bu da olmazsa, dosyayı kaydedip, 3D Studio Max yazılımını kapatıp açın.
    • Son çare olarak da, dosyayı kaydedip, 3D Studio Max yazılımında yeni bir dosya ile “Merge” edin.
  8. Highlight, yani parlaklık elde etmek istediğinizde MR Omni veya Omni Light kullanmanız işinizi kolaylaştıracaktır.
  9. Mental Ray ile “area shadows” kullanmanızı tavsiye etmem, zira render sürenizi uzatır. Bunun yerine Raytrace daha etkilidir.

Burada 3D Studio Max ile ilgili olarak verdiğim 9 ipucu tamamen genel çözümlerdir ve her kullanıcının kendine göre yöntemleri vardır. Bu sebeple her maddeyi kanun gibi uygulamaya kalkmanız, tüm sorunlarınızı çözmeyebilir. Zira kullanacağınız hazır objelerden, sizin ışıklarınızı yerleştirirken başka objelerle çakışmasına kadar yüzlerce detay sizin render sürenizi ve kalitenizi etkileyecektir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir