3Ds Max Kısayolları ve Menü Komutları

Bir çok arkadaşımızın 3Ds Max yazılımındaki ana menü komutlarını ve kısayolları sorduğunu görmekteyim. Umarım bu bilgiler işlerine yararlar.

Çalışma Alanı

F – Ön Görünüm
L – Sol Görünüm
R – Sağ Görünüm
T – Üst Görünüm
B – Alt Görünüm
C – Kamera Görünümü
P – Perspektif Görünüm
D – Görünüm Alanını Etkisizleştirme
MMB (Mouse Orta Tuşu) – Görünüm Alanında Kayma
Alt + MMB (Alt + Mouse Orta Tuşu) – Seçili Cisim Yörüngesinde Dönme
Ctrl + Alt + MMB (Ctrl + Akt ve Mouse Orta Tuşu) – Yakınlaşma/Uzaklaşma
Z – Seçili Objeye Yakınlaşma
Shift + Ctrl + Z – Tüm Çalışma Alanına Yakınlaşma

F Tuşları

F1 – Yardım – Help
F2 – Seçili Yüzleri Shade ile Gösterme
F3 – Wireframe / Smooth Görünüm Geçişi
F4 – Köşe Hatları Gösterme
F9 – Render (Hala çevirisini merak eden var mı arkadaşlar?)
F10 – Render Menüsü
F12 – Düzenleme Giriş Alanı

Görünüm Seçenekleri

G – Grid Açma ve Kapama
J – Seçim Kutusunu Açma ve Kapama
X – Gizmo Görünümünü Açma ve Kapama
Alt + B – Görünüm Alanının Arkaplan Menüsü
Alt + Q – İzole Modda Çalışma
Alt + X – Seçili Objeyi Şeffaflaştırma
Alt + H – Seçili Poligonları Saklama
Alt + I – Seçilenlerin Dışındaki Poligonları Saklama
Alt + U – Saklı Poligonları Gösterme
Shift + F – Render Boyutunda Görünüm

Obje Seçim ve Düzenleme Seçenekleri

Q – Seçim
W – Seçim ve Taşıma
E – Seçim ve Döndürme
R – Seçim ve Boyutlandırma

Alt Obje Seçim Modları

(F Tuşlarının altındaki sayı tuşlarından bahsedilmektedir. Klavyelerde sağda olan numerik tuşlar değildir.)
1 – Vertex Seçim Modu
2 – Kenar Seçim Modu
3 – Sınır Seçim Modu
4 – Poligon Seçim Modu
5 – Element Seçim Modu

Seçim Aygıtları

H – Sahneden Seçim Ekranı
Alt + L – Alt Obje Loop Seçim
Alt + R – Alt Obje Ring Seçim
Ctrl + A – Tümünü Seç
Ctrl + D – Seçimin Tamamını İptal Et
Ctrl + I – Alt Seçimin Tersini Seç
Ctrl + Page-Up – Poligon Seçimini Büyüt
Ctrl + Page-Down – Poligon Seçimini Küçült
Ctrl tuşunu basılı tutarak tıklamak – Seçime Ekle
Alt tuşunu basılı tutarak tıklamak – Seçimden Çıkar
Space Tuşu – Seçim Kilitleme ve İptali

Obje Düzenleme Aygıtları

A – Açı ile Snap Açma Kapama
S – Snap Açma Kapama
Alt + A – Align Seçimi
Alt + P – Seçili Border (Sınır) Arasını Cap ile Kapatma
Alt + C – Seçili Poligonu Kesme
Ctrl + V – Seçili Objeyi Klonlama
Shift + E – Seçili Poligonlar için Extrude Komutu

Kamera Görünümü

C – Kamera Görünümüne Geçme
Ctrl + C – Seçili Görünümden Kamera Yaratma
Shift + C – Kameraları Gizleme

Işıklar

Shift + L – Işıkları Gizle / Görüntüle

Materyal

M – Materyal Editör Ekranını Açma
G (Materyal Editör Ekranında) – Materyal Aktarma Ekranına Geçiş

Render ve Çevre (Environment)

F9 – Render
F10 – Render Ayar Ekranı
8 (Klavye) – Çevre ve Efektler Ekranı
0 (Klavye) – Texture Render Ekranı
Shift + Q – Hızlı Render

Diğer Kısayollar

Ctrl + N – Yeni Dosya
Ctrl + O – Dosya Açma
Ctrl + S – Dosya Kaydetme
Ctrl + X – Uzman Moduna Geçiş
+ ve – (Klavye) – Gizmo Boyutunu Büyütüp Küçültme
7 (Klavye) – İstatistik Alanını Açıp Kapama

3 comments
    • can
    • Çalışma Alanında R right/sağ görünüme doğrudan geçiş sağlamaz. Boyutlandırma kısayoludur. Sağ görünüm kısayolu “V” ardından “R” ile sağlanabilir. Teşekkürler.

      • hakanozerdem
      • Düzeltme için teşekkürler…

        • selçuk
        • hocam iki ayrı sahneyı nasıl birleştirebilirim

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir